Należące do Centrum Zdrowia i wypoczynku „IKAR” Sp. z o.o. obiekty IKARA i IKARA PLAZA są rozpoznawalnymi punktami na mapie Kołobrzegu. Oba centra sanatoryjno-wypoczynkowe z rozbudowaną ofertą zdrowotną , spa i wellness od lat przyciągają tysiące gości, nie tylko w sezonie letnim. Jednak zanim Ikar oraz Ikar Plaza na dobre rozwinęły skrzydła inwestor stanął przed dużymi wyzwaniami. Przeczytaj jak korzystając ze wsparcia Idea Spa Travel udało się zbudować markę i zdobyć zaufanie gości.
Centrum Zdrowia i Wypoczynku IKAR mieści się zaledwie 70 metrów od plaży. Obecny właściciel przejmując w 2003 roku pieczę nad ośrodkiem postanowił utrzymać jego tradycje. Obiekt zachował profil wypoczynkowo-uzdrowiskowy. Pragnąc zaspokoić rosnące oczekiwania Klientów konieczne było jednak wprowadzenie zmian. IKAR wymagał nie tylko odświeżenia wnętrz i budowy basenu ale również tchnięcia nowego ducha w dotychczasowy wizerunek.
Wyzwania, z jakimi zmierzył się IKAR
Najważniejszym celem inwestora stała się rewitalizacja wnętrza obiektu. Nadal było to jednak za mało, by sprostać oczekiwaniom Klientów z Niemiec. Odświeżenia wymagała również marka. Zamierzeniem było wypromowanie ośrodka IKAR Centrum jako nowoczesnego centrum sanatoryjnego. Osiągnięcie tego nie byłoby możliwe bez rozbudowania bazy zabiegowej o basen. Dużo uwagi należało również poświęcić podniesieniu jakości świadczonych usług i standardu obsługi gości. Oczekiwanym rezultatem było oczywiście zwiększenie liczby gości, nie tylko w sezonie, ale w ciągu całego roku.
Zastosowane rozwiązania
Pierwszym krokiem ku odnowie IKARA było przeprowadzenie generalnego remontu pokoi i innych pomieszczeń oraz dobudowa basenu. Inwestycje te zrealizowano przy znaczącym wsparciu finansowym Idea Spa Travel. Pokoje wyposażono w wygodne meble i sprzęt, podnosząc jakość pobytu. Dobudowany basen zdecydowanie uatrakcyjnił pobyty zdrowotne. Z pomocą naszego doradztwa Obiekt stworzył ofertę obejmującą szeroki zakres zabiegów rehabilitacyjnych oraz pielęgnacyjnych. Kolejnym krokiem było dobudowanie ogrodu zimowego. Można tu miło spędzić czas przy filiżance dobrej kawy, podziwiając oczko wodne i przepiękną zieleń.
Odnowione pokoje były już gotowe na przybycie gości. Na pierwszych kuracjuszy nie trzeba było długo czekać. Zaproponowana oferta sprzedaży miejsc hotelowych pozwoliła zareklamować ośrodek IKAR w niemieckich biurach podróży. Dzięki skutecznym działaniom w promocji Obiektu na rynku niemieckim Obiekt szybko osiągnął wysoki poziom obłożenia oraz grono powracających klientów.
Kolejne wyzwania Centrum Zdrowia i Wypoczynku IKAR
IKAR stał się specjalistą od pobytów sanatoryjnych z wyżywieniem w formie bufetów. Uzyskane rezultaty były tak dobre, że kierownictwo firmy podjęło decyzję o dalszym rozwoju i budowie drugiego nowoczesnego centrum wypoczynkowego – IKAR PLAZA.
Właściciel nie czekał długo z rozpoczęciem kolejnej inwestycji. W 2008 roku przy kołobrzeskiej promenadzie powstał kolejny obiekt z grupy – Centrum Zdrowia i Wypoczynku – IKAR PLAZA. Ośrodek zaprojektowano w taki sposób, by zaspokajał wszelkie potrzeby gości. Znajduje się w nim ponad 260 przestronnych pokoi i apartamentów, strefa wypoczynkowa, restauracja oraz sale konferencyjne. Projekt wspierany był ze środków Idea Spa Travel. Z uwagi na tak rozbudowaną infrastrukturę była to ówcześnie jedna z największych inwestycji hotelowych w regionie.
Chlubą ośrodka IKAR PLAZA jest strefa wypoczynkowa. Goście mogą korzystać z relaksujących zabiegów Wellness & Beauty. Do użytku oddano również strefę mediSPA, gdzie można zadbać o zdrowie poddając się zabiegom leczniczym. Nad leczeniem czuwają doświadczeni terapeuci. Goście mają do dyspozycji salę fitness, świat saun oraz baseny – wewnątrz i na zewnątrz Obiektu. Ulubionym miejscem gości są otaczające Obiekt urokliwe ogrody ze strumyczkami, mostkami i ławeczkami. Panuje tu przyjemna, intymna atmosfera, pozwalająca na chwile wyciszenia i wytchnienia.
Osiągnięte rezultaty
Budowa drugiego nowoczesnego ośrodka wymagała zwiększenia zaangażowania w promocję i inwestycji w pozyskanie nowych klientów z rynku niemieckiego. Wspólny biznes zakładał wypromowanie nowego obiektu IKAR PLAZA przy jednoczesnym zachowaniu stałego wysokiego obłożenia „starego” IKARA. Cel został osiągnięty! Oba Obiekty od nawiązania współpracy z Idea Spa cieszą się niesłabnącą popularnością. W ramach współpracy z Idea Spa Travel oba Obiekty osiągają średnioroczne wykorzystanie kontyngentu na poziomie 90% przy allotmencie od 80 do 100 pokoi.
W rezultacie do hoteli IKAR przyjeżdża rocznie około 8,5 tysiąca osób z Niemiec, co przekłada się na ponad 80.000 noclegów w skali roku. Niemieccy goście decydują się na pobyty o średniej długości aż 9,4 doby. Liczby te dotyczą tylko bezpośredniej współpracy z Idea Spa Travel. Poza tym oba obiekty, dzięki wspólnym inwestycjom w nowoczesną infrastrukturę hotelową i bazę zabiegową przyciągają wielu gości z Polski oraz innych krajów.
W sytuacji przejściowych kłopotów finansowych Centrum Zdrowia i Wypoczynku „IKAR” zawsze mogło i może liczyć na zrozumienie i pomoc. Mamy dobrze rozwiniętą sferę obsługi gościa na miejscu w obiektach: codzienna opieka rezydenta, organizowanie różnego rodzaju imprez i wycieczek, bardzo dobrze zorganizowana obsługa przyjazdów i wyjazdów gości. Jako jedyni zapewniamy swoim gościom opiekę podczas ich pobytu w szpitalu, w chorobie, w sytuacji zgonu co stanowi bardzo dużą pomoc dla obiektu.
Stała praca nad standardem obsługi
Współpraca z Idea Spa cały czas trwa i ma na celu podniesienie standardów świadczonych usług oraz poziomu obsługi gości. Dzięki wspólnej pracy z roku na rok obserwujemy jak wzrasta liczba rekomendacji hoteli IKAR i IKAR Plaza. Obecnie sprzedaż na rynku niemieckim przynosi nie tylko krótkie pobyty, ale przede wszystkim tygodniowe pakiety wypoczynkowe, kuracyjne oraz pobyty rodzinne i wellness.
Długoletnia owocna współpraca z dyrekcją obiektów IKAR i IKAR Plaza w Kołobrzegu pozwala nam z optymizmem patrzeć na będące w planach inwestycje.
Polecane
Polecane
Polecane